Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2008

I'm not a plastic bag


Ο δήμαρχος Αθηναίων κος Κακλαμάνης οργάνωσε μια εκδήλωση πριν πολύ καιρό στην πλατεία Συντάγματος όπου με οικολογικό πνεύμα μοίρασε πάνινες σακούλες σε αντικατάσταση των πλαστικών. Θυμάμαι ήταν κάτι πορτοκαλί. Ε, λοιπόν, δεν τις ξαναείδα. Δεν είχα πάει γιατί δεν προλάβαινα - ήταν καθημερινή αν δεν κάνω λάθος - και ήθελα να έχω μια τέτοια.

Όσοι Αθηναίοι πήγαν γιατί δεν τις χρησιμοποιούν;

Ωραία τα λόγια και τα οράματα αλλά χωρίς τη συμμετοχή του καθενός πολίτη αυτής της χώρας δεν κάνουμέ τίποτα.

Είχα πάρει από το φαρμακείο μια φορά μια πάνινη μικρή τσάντα τέτοια και έκτοτε την έχω μέσα στην τσάντα μου. Από συνήθεια έχω μεγάλες τσάντες και πάντα χωράει. Κουβαλάω το ταπεράκι μου εκεί μέσα όταν πάω στη δουλειά, βάζω τα μικροπράγματα που ψωνίζω καθ'οδόν, φυλάσσω το κουλούρι που αγοράζω από το δρόμο και τόσα άλλα. Από αντοχή; Την έχω μερικούς μήνες. Δε νομίζω οτι είναι δύσκολο να κουβαλάει ο καθένας από μια τέτοια στην τσάντα του. Διπλώνεται μια χαρά.

Κάποια στιγμή και τα Hondos έδιναν τέτοιες και έχω την εντύπωση οτι και τη γιορτινή περίοδο που ακολουθεί θα τις ξαναβγάλουν. Ισως να κοστίζουν περισσότερο από τις συμβατικές και γι αυτό το λόγο να μην τις έχουν καθιερώσει. Είναι μια ευκαιρία αν γίνει κάτι τέτοιο να αποκτήσουμε όλοι από μια και να την χρησιμοποιούμε σε αντικατάσταση της συμβατικής.

Τα LIDL καλά κάνουν και τις χρεώνουν αλλά ο Έλληνας δεν πτοείται. Το βλέπω από το φίλο μου που του το τονίζω να παίρνει τις σακούλες από το αμάξι όταν παρκάρουμε αλλά εκείνος το δικό του. "Δεν πειράζει μωρέ, σιγά.." Αυτός ο ωχαδελφισμός μας πάει πίσω σαν λαό, λέω εγώ.

Πολλές σακούλες φέρουν σήμανση d2w δηλ οτι είναι διασπώμενο υλικό. Επειδή στην Ελλάδα ζούμε εύχομαι να ισχύει κάτι τέτοιο και όχι απλά να είναι κατασκεύασμα του Marketing και των Τμημάτων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης μεγάλων εταιριών ενοχλημένων από την αντίδραση για τη ρύπανση του περιβάλλοντος, απλά για να μας απαλλάσουν πλασματικά από τις τύψεις.








Δεν υπάρχουν σχόλια: